.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت بررسی صلاحیت ها در استان گیلان ؛
95 نفر تایید، 26 نفر عدم احراز و 61 نفر رد صلاحیت
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان گیلان گفت: برخی‌ها تصور می‌کنند بند یک ماده 28 تنها نماز خواندن، روزه گرفتن و شهادت به وحدانیت خدا و رسالت رسول‌الله (ص) است، در حالی که انسان مسلمان باید این واجبات را انجام دهد اما این موارد تنها دلیل رد صلاحیت افراد نیست.
95 نفر تایید، 26 نفر عدم احراز و 61 نفر رد صلاحیت

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان گیلان گفت: با بررسی صلاحیت 182 کاندیدای انتخاباتی گیلان، 95 نفر تایید، 61 نفر رد صلاحیت و 26 نفر عدم احراز شدند.

به گزارش شمال نیوز حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گیلان اظهار داشت: از 202 داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان تعداد 16 نفر در مرحله بررسی هیئت اجرایی و نظارت انصراف دادند.
وی، افزود: از مجموع افراد رد صلاحیت شده در گیلان چهار نفر نسبت به نظر هیئت اجرایی شکایتی را تسلیم نکردند و به همین دلیل هیئت نظارت استان و هیئت مرکز نظارت پرونده آنها را بررسی نکرد.
این مسئول با بیان اینکه صلاحیت 182 نفر از افراد باقیمانده بررسی شد، ابراز داشت: از این افراد صلاحیت 95 نفر تایید، 26 نفر عدم احراز و 61 نفر رد صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: از تعداد این افراد رد صلاحیت شده 59 نفر شکایت خود را به دفتر هیئت نظارت بر انتخابات گیلان به نمایندگی از شورای نگهبان تسلیم کردند و دو نفر شکایت خود را به تهران بردند.
وی اعلام نتیجه بررسی شورای نگهبان را در 22 بهمن عنوان و خاطرنشان کرد: در این روز شورای نگهبان نتیجه را به وزارت کشور ابلاغ می‌کند و پس از رسیدگی نتیجه نهایی در دوم اسفند اعلام می‌شود.
اشجری یادآور شد: کسانی که در هیئت اجرایی، هیئت نظارت و مرکز نظارت رد صلاحیت شدند نمی‌توانند بار آخر شکایت کنند و آخرین بررسی نهایی توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.
وی درباره ماده 28، 29 و 30 انتخابات اظهار داشت: این ماده شرایط داوطلبان انتخابات مجلس را بیان کرده است که بر اساس استعلام مراجع چهارگانه مذکور و تحقیقات محلی که در قانون تصویب شده به نتایجی می‌رسیم و مشخص می‌شود که صلاحیت برخی داوطلبان محرز و یا تایید و یا رد است.

*هویت احراز شدگان ناشناخته بود
این مسئول، با تصریح بر اینکه کسانی که عدم احراز دارند، ناشناخته هستند، اذعان داشت: کسانی که صلاحیت آنها محرز نشده به این دلیل است که تعدادی از آنها را نشناختیم و در تهران ساکن بودند و از مواضع فکری آنها و یا التزام به اسلام اطلاعات و اخباری از آنها به دست نیاوردیم و از آنجا که نتوانستیم تحقیقات خود را کامل کنیم عدم احراز شدند.
وی، با تاکید بر اینکه برخی افراد درباره قانون مذکور فضاسازی شخصی می‌کنند، افزود: در بند یک ماده 28 قانون آمده است که هر داوطلبی باید التزام عملی به اسلام و نظام اسلامی داشته باشد و عده‌ای با همین بند رد صلاحیت شدند که تعداد آنها زیاد است.
اشجری اضافه کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند این ماده تنها نماز خواندن، روزه گرفتن و شهادت به وحدانیت خدا و رسالت رسول‌الله (ص) است، در حالی که انسان مسلمان باید این واجبات را انجام دهد اما این موارد تنها دلیل رد صلاحیت افراد نیست.
وی، ابراز داشت: کسی که رشوه می‌گیرد، آرمان مقدس شهدا را زیر سؤال می‌برد، کسی که مسایل اخلاقی متعدد و فراوانی دارد آیا می‌توانیم بگوییم که موارد ماده 28، 29 و 30 قانون در آنها وجود داشته و این افراد التزام عملی به اسلام دارند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با بیان اینکه موارد مذکور برای هیئت نظارت محرز شده است، متذکر شد: کسانی که سریع‌النفس نیستند و مشکلاتی دارند برای هیئت نظارت محرز شده است.

*رد صلاحیت برخی افراد به خاطر زیر پا گذاشتن آرمان شهدا بود
وی، اعضای هیئت نظارت بر انتخابات گیلان را از افراد شناخته شده دانست و تصریح کرد: همه ما هم‌عهد و هم‌سوگند شدیم که طبق قانون قضاوت کنیم و هواهای نفسانی خود را کنار بگذاریم و حتی در این دوره بسیاری از افراد اصولگرا نیز رد صلاحیت شدند که عده‌ای به همین دلیل بهت زده شدند.
اشجری با بیان اینکه هیئت نظارت و شورای نگهبان تعارف ندارد، خاطرنشان کرد: هر کس در هر کسوت و با هر عنوان اگر موارد قانونی مذکور را نداشته باشد رد می‌شود.
وی، با اشاره به رد صلاحیت برخی افراد بیان داشت: در این دوره افرادی سوابق درخشان خود را نگه نداشتند و آرمان شهدا را زیر سؤال بردند و خون شهدا را نادیده گرفتند رد صلاحیت شدند.
وی برای افراد رد صلاحیت شده فرصت شکایت و بررسی صلاحیت توسط شورای نگهبان را اعلام کرد و اظهار داشت: کسانی که رد صلاحیت شدند قانون فرصت داده تا شکایت کنند و توسط شورای نگهبان بررسی و نتایج اعلام شود.
اشجری عنوان داشت: ممکن است برخی که عدم احراز شدند، تایید شوند و باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذاریم و همه ملزم به پذیرش قانون هستیم.
وی، با اشاره به اینکه برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری قانون را پشت پا زدند، یادآور شد: اکنون نیز عده‌ای دارند قانون را پشت پا می‌زنند ولی هر کس که توسط شورای نگهبان تایید شد می‌تواند در عرصه انتخابات ورود کند و کسانی هم که رد صلاحیت شدند می‌توانند در عرصه‌های دیگر خدمتگزاری موفق باشند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: افرادی که صلاحیت آنها محرز نشده، فضاسازی را کنار بگذارند و اذهان عمومی را مشوش نکنند و دنبال مستندات خود باشند و مدارک خود را به ما برای انتقال به شورای نگهبان دهند تا بررسی شده و نتیجه نهایی توسط این شورا اعلام شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازیار 5 بهمن 1390
چرا نباید مهندس قهرمانی فرزند پاک گیلان تائید صلاحیت شود؟ از ایشان توانمند تر ,با تجربه تر ,سالم تر و دلسوز تر در استان گیلان چه کسی است؟ایا ایشان یکی از محبوب ترین مدیران اجرایی 30 سال اخیر در استان نیست که مردم گیلان صمیمانه ایشان را دوست دارند؟ مدیر توانمندی که در خاک پاک گیلان زاده شده از نخبه های زمان خود و نفر اول کنکور سراسری و امتحان اعزام بخارج بودندو با وجود تمامی پیشنهادات و وجود امکانات وشرایط کار در کالیفرنیای امریکا بلافاصله با اتمام تحصیل در اول انقلاب به ایران مراجعت نموده و بیش از 30 سال سابقه کار اجرایی در کشور و چند استان را را داشته و کوچکترین تخلف اداری در پرونده ایشان وجود ندارد ایشان بسیار سالم و ساده زیست بوده و حتی خانه شخصی هم از خودشان ندارند ایا عدم تائید ایشان بمنزله محروم نمودن استان گیلان از فرزندان دلسوز خود نیست هنگامی که ایشان که از پایه گذاران توسعه صنعتی و رونق کشاورزی و بهبود شرایط گردشگری در استان گیلان هستند فاقد صلاحیت هستند باید پرسید پس چه کسی واجد صلاحیت میباشد و اصلا معنای صلاحیت چیست؟
نا شناس 6 بهمن 1390
چرا اینقدر سنگ قهرمانی را به سینه می زنید بابا او واقعا صلاحیت ندارد یک آدم متکبر و از خودراضی است
نا شناس 7 بهمن 1390
من هم شنیدم در خیلی در سقارت کویت از او راضی نیستند می گویند از خود راضی است خیلی برای خودش با پول ملت کلاس میگذارد
نا شناس 7 بهمن 1390
من هم شنیدم در خیلی در سقارت کویت از او راضی نیستند می گویند از خود راضی است خیلی برای خودش با پول ملت کلاس میگذارد
نا شناس 8 بهمن 1390
از زمانی که آقای مهندس قهرمانی سفیر ایران در کویت شده روابط ایران و کویت که بسیار بحرانی شده بود و به اخراج سفیر سابق ایران و ادعای دخالت ایران در امور داخلی کویت و موضوع دست داشتن ایران در تروریست انجامیده بود بهبود بسیار چشمگیری پیدا کرده و ایشان موجبات نزدیکی امیر کویت و رئیس جمهور ایران را فراهم نمودند و کویت از معدود کشورهای عربی بوده که درمسایل تحریم و بحران سوریه و موضوع ترور سفیر عربستان مواضع ضد ایران اختیار ننمود در حالیکه قبل از آقای مهندس قهرمانی چندین نفر ایرانی در خاک کویت دستگیر شده و حتی یکی از انها محکوم به اعدام شده بود اگر اقای قهرمانی متکبر و از خود راضی بود اینقدر در استان گیلان و مردم شریف انجا محبوبیت نداشت سلامت و قابلیت های فنی و دلسوزی ایشان نسبت وضعیت گیلان هم زبانزد همگان است و بارها مدیر نمونه شناخته شده و مستندات ان موجود است ایشان حتی خانه شخصی از خودشان ندارند و ثروت و دارایی ایشان کاملا شفاف و اصلا قابل قیاس با سایرین نیست ضمنا با کلمات شنیدم و میگویند هم نمیتوان بکسی تهمت زد که در ان دنیا و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم و تهمت و غیبت بفرمایش پیامبر اکرم مانند خوردن گوشت برادر مرده خود است و شدیدا کراهت دارد بهرحال در این میان با کنار گذاشتن ایشان استان گیلان و مردم رنج کشیده انجا ضرر میکنند و گیلان از فردی سالم و مخدوم و متعصب محروم میماند وبا وجود مافیا پول و قدرت محرومیت های استان گیلان همچنان تشدید شده و ادامه خواهد یافت
معین 8 بهمن 1390
هر کسی از قهرمانی بدی کند یعنی گیلانی نیست و غیرت گیلانی ندارد.
برف 83/86 یادتان نرود
نا شناس 9 بهمن 1390
من از استان مازندران متاسف هستم اين خبر را ديدم فردي مثل مهندس قهرماني با آن همه پست هاي كليدي در كشور رد صلاحيت ميگردد انگاه پاسخ افكار عمومي را با اين رد صلاحيت چه ميشود داد چندين سخنراني و كارهاي اجرايي او را در استان مازندران مسئوليت داشتند گوش كردم و حضورا ديدم خيلي انسان توانمندي ميباشد. حيف شد. باز هم نمي دانيم چه ميگذرد.
نا شناس 9 بهمن 1390
متا سفم برای کسانی که قدر قهرمانی را نداشتند
نا شناس 10 بهمن 1390
اگر ایشان متکبر بودند هرگز به کشاورزان بدبختی که رنگ بخشدار و شهردارو فرماندار را در زمین کشاورزی خود ندیده اند ، در زمینشان هم صحبت نمیشدند و به دردودلشان گوش نمیدادند.مانند برخی ها نیستند که برای ظاهرنمایی ،با کت و شلوار و چکمه به شالیزار بروند.امید وارم با تایید صلاحیت این فرد عزیز و محبوب به غربت نشینی ایشان پایان داده و شاهد حضورشان در گیلان به منظور رقابت در انتخابات نهم باشیم
نا شناس 10 بهمن 1390
امینی و قهرمانی بخت اول برای نمایندگی رشت هستند
اکبر 10 بهمن 1390
اگر میدانستید قهرمانی کی بوده و هست ازش حمایت نمی کردید
نا شناس 10 بهمن 1390
قهرماني اصلاً متكبر نيست. استانداري مانند او گيلان به خود نديده بود. فرهيخته ، مؤدب ، متخصص و متعهد به نظام اسلامي است. آقايان از جاي ديگر ميسوزند كه رد صلاحيتش كردند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.236 seconds.